Projekt zespołu edukacyjnego ma zostać zlokalizowany w spokojnej, willowej dzielnicy – na krakowskich Dębnikach, przy ul. Obrońców Poczty Gdańskiej. Inwestycja składa się z dwóch obiektów: szkoły oraz przedszkola.
Przed projektantami postawiono szereg wyzwań natury urbanistycznej: jak wpisać w otoczenie nowe budynki, które mają być równocześnie przyjazne uczniom i ich opiekunom oraz lokalnej społeczności. Prestiżowa lokalizacja wymagała wypracowania architektury o wysokich walorach estetycznych, prostej i powściągliwej formie oraz przyjaznej najbliższemu otoczeniu. Obiekt ma być również funkcjonalny i proekologiczny.
Budynek szkoły zaprojektowano w taki sposób, aby mógł pomieścić dwie prywatne placówki oświaty o wysokim standardzie, tj. szkołę średnią i podstawową. Dwie funkcje szkolne zaplanowano jako dwa niezależne segmenty tego samego budynku, co pozwala na ich niezależne funkcjonowanie. Jedyną strefą współdzieloną przez obydwie części jest wbudowana sala gimnastyczna.
Szkoła ma być przyjazna środowisku i edukować młodych ludzi w tym kierunku. Dlatego na poziomie drugiego piętra architekci zaprojektowali ogród, jako miejsce, gdzie uczniowie będą mogli brać udział w zajęciach przyrodniczych oraz z bliska obserwować zastosowanie rozwiązań ekologicznych takich jak instalacja fotowoltaiczna, retencja wody deszczowej i wiele innych.
W drugim, niezależnie funkcjonującym budynku przewidziane zostało przedszkole. Kompozycja architektoniczna budynku przedszkola przypomina kompleks małych domków, o skali, formie i kolorach mających inspirować najmłodsze dzieci.
Inwestor i architekci w swoich założeniach przyjęli, że edukacja w placówkach oświaty, które posiadają wysokie standardy architektoniczne nie tylko gwarantuje komfortowe warunki do nauki, ale też wpływa na kształtowanie poczucia estetyki u młodych ludzi. Realizacje takich obiektów dają szansę powstania miejsca do zrównoważonego rozwoju dzieci od najmłodszych lat do matury włącznie.